Een mooie rotdag

13-11-2015 00:00

Een mooie rotdag

Een maandagmiddag in oktober.
Wat een mooie herfstdag.

Buiten schijnt de zon.
De blaadjes aan de bomen hebben hun herfstkleuren al.
Rood, geel, oranje en hier en daar ook nog groen.
Een schitterende herfstdag.


Als ik naar buiten kijk zie ik een pad dat licht omhoog loopt.
Links en rechts van het pad is de natuur op haar mooist.
De zon schijnt. Het is een mooie dag.
Het is schitterend buiten.

Recht voor mij is het niet mooi.
Er is een onmetelijk verdriet.
Ik voel het, ik zie het.
Pijn en verdriet.

Binnen is er verdriet.
Een heel groot verdriet.
Verdriet en gemis.
Binnen is het niet mooi.

Wat een contrast, buiten zo mooi en zonnig.
Binnen zo verdrietig.
Het verdriet om het laatste afscheid.
Het is een mooie dag voor jouw afscheid.

Het is een mooie rotdag.

Dag!
Rust zacht.