Gedichtje voor die donkere dagen

21-12-2013 00:00

Gedichtje voor die donkere dagen

Het is weer december het is donker.
Buiten is het donker, binnen is het warm en licht.
Niet voor iedereen is het binnen licht.
Ik ken mensen voor wie de kerst niet licht is.
Een geliefde is niet meer.
Een vriend, een maatje is niet meer.
Een geliefde is ziek.
Dan is deze maand ineens wel heel erg donker.
Niet alleen buiten maar ook binnen.
Ik zou graag mijn arm om je heen leggen.
Even laten weten dat je niet alleen bent.
Ik ben niet in je buurt, maar weet dat ik aan je denk.
Je bent niet alleen.
Je bent in mijn gedachten en in mijn hart.
Voor jou dit gedichtje.
Om je te laten weten dat ik aan je denk.
Ik wens je kracht en sterkte om door deze donkere dagen te komen.
Ook schenk ik je dit lichtje.
Als je naar dit lichtje kijkt weet dan dat ik aan je denk.