Lichtjes

14-11-2015 00:00

Lichtjes

Als ik om me heen kijk zie ik woorden van licht.
Woorden over de kracht van licht.
Maar de beelden zeggen wat anders.
De beelden zijn donker.

Waarom spreken we van licht maar showen we het duister?

Ik wil van licht spreken, maar nog meer, ik wil licht laten zien.
Nee, ik ben niet groot.
Ik ben maar 1 iemand.
Maar toch kan ik het.
En niet alleen ik, jij ook.

Ik heb geleerd, een boel kleine beetjes maakt 1 grote.
Als we nu allemaal ons kleine lichtje laten schijnen, krijg je 1 groot licht.
En dat is wat we willen.
Licht in de duisternis.

Ik stuur mijn lichtje de duisternis in.
En een ieder die het wil hebben is vrij om het te pakken.
Pak een stukje van mijn licht en deel het verder.
Iedereen verdiend licht.
Wat je situatie ook is.
Waar je ook bent.
Wie je ook bent.

Licht is er voor iedereen en om met elkaar te delen.

Hier is mijn lichtje.