Schaduwspel

28-08-2015 00:00
Schaduwspel
 
Ik kijk naar de muur.
De muur is licht.
Ik zie donkere vaste vlekken.
Schaduwen van dingen die binnen staan.
 
Ik kijk naar de muur.
De muur is licht.
Ik zie donkere bewegende vlekken.
Schaduwen van dingen die buiten zijn.
 
De schaduwen van binnen bewegen niet.
De schaduwen van buiten bewegen wel.
 
Kijk dat is een tak die in de wind beweegt.
Kijk dat is een blad.
He, wat is dat.
Even snel naar buiten kijken.
Dat was een tak van een andere struik.

Die kleine snelle fladderende schaduw.
Die herken ik zo wel.
Ook al zie ik die maar een halve tel.
Het is mijn favoriet.
Het is een vlinder.
 
Ik lig in bed en kijk naar de muur.
Het is nu donkerder.
Ook nu zie ik schaduwen.
Deze herken ik ook.
Schaduwen van binnen.
 
Geen schaduw van buiten.
De gordijnen stoppen de schaduw van buiten.

De binnen schaduwen bewegen niet.
Langzaam verdwijnen de schaduwen.
De schaduw verdwijnt.
Het wordt donker.
Maar ik ben niet bang.
Niet bang voor de schaduw.
Niet bang voor het donker.